Juhász Kata darab-előzetesében nem ígér sokat, de azt az előadásban maradéktalanul be is tartja. Nem ígéri a Radnóti vers felélesztését, sem mozgásszínházba oltását, és mindezeket nem is teszi meg. Belemar a versbe, majd meggyógyít vele.

Erőltett menet Juhász Kata fotó: Siklós Péter
Az eredeti elképzelés, amit a Petőfi Irodalmi Múzeum sajátos (erre az előadásra teljesen alkalmatlan) terére kitaláltak - és az előadás előtt kevéssé hatásosan kommunikáltak is -, hogy a nézők bátran sétálgassanak a térben, ha nem látnak, teljes kudarcot vallott. Szerencsétlen ötlet volt annyi álbabzsákot behordani, ahány néző van.
Gaspard de la nuit Vizuális hatások: Korai Zsolt
Immár több öbb mint egy éve talált rá Korai Zsoltra, aki egy még kevéssé megszokott technikai apparátussal és vizuális művészi képességekkel különleges videó effektusokat képes létrehozni. Az Egy nő című duó egyik alappillére volt ez a technika, és nagy mértékben gazdagította az előadást, míg a Gaspard de la nuit című munka átdolgozása lefojtotta és erejét szegte az eredeti darabnak. Az Erőltetett menetben ismét pontos helyet talált magának e montázstechnika. Nem nőtte túl a neki kiszabható teret, finom jeleket küldött felénk. Eleinte csak a központozás jeleit, és néhány B betűt, később fényképeket, fényeket és festményeket talán. Megkerülhetetlenül jelen volt, hatott, de teret adott a koreográfus-előadónak, akire ebben az esetben minden más hárult.
Az Erőltett menet előadói szempontból - szemben a befogadóival - nehéz darab. Egy harminc perces szóló mindig nehéz. Harminc percig izgalmasnak maradni, kevesen képesek erre. Most, Juhász Kata is éppen hogy. Másrészről, és minden artisztikus szemponton túl, az Erőltetett menet nagyon strapás.

Erőltetett menet Juhász Kata fotó: Siklós Péter
Török Ákos